De bovenste regel van de cellen presenteert een exemplarisch vooruitzicht. • De tweede regel kenmerkt de bepalende emotie die het vooruitzicht oproept. • De derde regel geeft aan hoe de meeste kantoor huren breda mensen zich gedragen wanneer ze de keus krijgen tussen een gok en een zekere winst of een zeker verlies dat met de verwachte waarde overeenkomt (bijvoorbeeld tussen 9 5 procent kans om 10.000 dollar te winnen en 9 500 dollar met zekerheid krijgen). Keuzen worden geleid door een afkeer van risico als het zekere alternatief de voorkeur krijgt en door opzoeken van risico als de voorkeur uitgaat naar de gok. • De vierde regel beschrijft de verwachte houdingen van een eiser en een gedaagde bij het bespreken kantoor huren enschede van een schikking.
Het viervoudige patroon van voorkeuren wordt als een van de centrale verworvenheden van de prospecttheorie beschouwd. Drie van de vier cellen zijn bekend, maar de vierde (rechtsboven) was nieuw en aanvankelijk verrassend. • De cel linksboven is de cel waarover Bernoulli zich uitsprak: mensen zijn afkerig van risico wanneer ze een grote kans hebben om een aanzienlijke winst kantoor huren almere te behalen. Ze zijn bereid om minder dan de verwachte waarde van een gok te accepteren om zeker te zijn van hun winst. • Het mogelijkheidseffect in de cel linksonder verklaart waarom loterijen populair zijn. Wanneer de hoofdprijs erg groot is, laat het de kopers van loten onverschillig dat hun kans op winst uiterst klein is. Een lot is het ultieme voorbeeld van het mogelijkheidseffect. Zonder lot kun je niet winnen, met een lot heb je een kans, en of de kans minuscuul is of alleen maar klein, doet er weinig toe. Natuurlijk halen de kopers van een lot nog iets anders binnen dan een kans op winst: ze kopen daarmee ook het recht om prettig van die winst te dromen. • De cel rechtsonder is de omgeving waarin mensen zich verzekeren. Mensen zijn bereid om veel meer dan de verwachte kantoor huren nijmegen waarde voor een verzekering te betalen, en dit is de manier waarop verzekeringsmaatschappijen hun kosten dekken en hun winst maken. Ook in dit geval kopen mensen meer dan bescherming tegen een onwaarschijnlijke ramp; ze ruimen hun zorg uit de weg en betalen voor hun gemoedsrust.